Visioner og målsætning

TPI FODBOLD STRATEGI 2023-2027

TPI Fodbold’s bestyrelse har i løbet af 2022 arbejdet på at opdatere klubbens overordnede strategi som kan læses herunder i version 2023
Vision
Der er TPI Fodbold´s hensigt at skabe et udviklingsmiljø i alle vore afdelinger – børn, ungdom og senior såvel herre/drenge og dame/pige. Et udviklingsmiljø hvor man bliver mødt med glæde engagement og lysten til at udvikle sig sammen med andre. Alle vore hold spiller fodbold med det hovedsigte at udvikle sig fodboldmæssigt som menneskeligt, uanset den enkeltes evne og kompetencer.
Alle vore aktive medlemmer skal have mulighed for at deltage på hold uanset fodboldmæssige færdigheder. Herudover skal alle opleve at være en del af et stærkt foreningsfællesskab og have mulighed for gennem et aktivt og frugtbart klubliv, at deltage i alle arrangementer af social karakter. Vi har en vision om at vores medlemmer og forældre til medlemmer bidrager aktivt til det sociale fællesskab.
Vores konkrete resultatmæssige målsætning er, at klubbens 1. herrehold gerne spiller i 3. division og som minimum i Danmarksserien. Inden for vores ungdomsafdeling vil vi være det mest eftertragtede tilbud under licensklubberne.
Mission
TPI Fodbold skal give medlemmerne mulighed for at dyrke fodboldspillet i alle aldre for både herre/drenge og damer/piger. Vi skal skabe de bedst mulige forhold at udøve fodbold under. Udover det idrætsmæssige skal foreningen give medlemmerne mulighed for at samles til socialt samvær, til styrkelse af kammeratskabet og sammenholdet i foreningen.
TPI Fodbold vil styrke det frivillige engagement for deltagelse i fodbold med vægt på foreningslivets kvaliteter. Vi vil sætte fokus på fællesskab, udvikling og sundhed for at fremme foreningslivets folkeoplysende kvaliteter. TPI vil være den førende fritidsaktivitet for borgerne i Odense NV, og være det primære valg for fællesskabet og fælles aktiviteter familiemedlemmer imellem.
Værdier
Vores værdigrundlag bygger på det gode kammeratskab. Det gode kammeratskab er den klare forudsætning for et optimalt og positivt foreningsliv – det er vigtigt at alle føler sig velkomne i TPI Fodbold.
De konkrete værdier kommer til udtryk i følgende fire værdier:

Fællesskab

TPI Fodbold skal skabe rammen for et stærkt foreningsfællesskab hvor både børn og voksne mødes til socialt samvær. Foreningen skal skabe gode sociale oplevelser der bringer medlemmerne sammen både på de enkelte hold og på tværs af foreningen. Vi Ønsker at TPI Fodbold er det naturlige sociale samlingspunkt i Odense NV. Vi har en forventning om at vores medlemmer og forældre til medlemmer bidrager aktivt for at skabe det sociale fællesskab

Udvikling

TPI Fodbold skal give medlemmerne mulighed for at udvikle sig og dygtiggøre sig i fodboldspillet. Som en del af foreningen vil vi bidrage til at udvikle børn og unges menneskelige egenskaber. Vi vil give medlemmerne mulighed for at dygtiggøre sig, for at lære og blive inspireret såvel på, som udenfor banen. Vi ønsker at udvikle hele mennesker, der kan begå sig både i fodbolden og i livet generelt.

Glæde
I TPI Fodbold skal alle medlemmer opleve glæden ved fodboldspillet og foreningsfællesskabet. Medlemmerne skal have gode oplevelser i foreningen, og gå gladere hjem end da de kom.

Plads til alle

I TPI Fodbold ønsker vi at der er plads til ALLE vi vil være en forening der værner om gensidig respekt og respekt for forskelligheden. Vi vil skabe et fodboldtilbud for ALLE.